وقتی قیمتی به مشتری نشان داده میشود، بروکر باید همان قیمت را اجرا کند.
بنابراین وقتی زمان هج کردن میرسد، باید مطمئن شود قیمتهای بهتری از تأمینکننده نقدینگی میگیرد. در غیر این صورت، معامله برای مشتری قیمت بهتری خواهد داشت، و بروکر ضرر خواهد کرد!
اگر قیمتی کمتر از ۵ دلار به مشتری داده باشد، در نهایت ضرر خواهد کرد و خیلی زود مجبور میشود مغازهاش را ببندد.
بروکر A-Book مانند سوپرمارکتی است که یک قرص نان را به قیمت ۴ دلار خریده، و به قیمت ۵ دلار به مشتری میفروشد.
اگر فروشنده بخواهد از این راه کسب درآمد کند، باید بداند به مشتری چه قیمتی داده است. همچنین باید مطمئن شود که میتواند نان را به قیمتی بیشتر از ۴ دلار به مشتری بفروشد!
منبع: babypips.com
پوزیشن سایز او ۱،۰۰۰،۰۰۰ واحد یا ۱۰ لات استاندارد است. این یعنی یک حرکت ۱ پیپی معادل ۱۰۰ دلار است.
با این روش بروکر نمیتواند در طولانیمدت کسب و کار موفقی داشته باشد، و اصلا شاید در کوتاهمدت ورشکست شود.
اگر بروکری بخواهد از روش A-Book استفاده کند، و از طریق مارکآپ کسب درآمد کند، باید تفاوت قیمتی که به مشتری ارائه میدهد، و قیمتی که تأمینکننده نقدینگی به او میدهد، به نفع بروکر باشد.
نکاتی که بروکر A-Book برای کسب سود باید رعایت کند!
- استفاده از نرخهای تأمینکننده نقدینگی، به عنوان منبعی برای ارائه قیمت به مشتریان! اساسا، بروکر فقط در مواردی که مارکآپ سودآور باشد، نرخها را به مشتریان نشان میدهد.
- ورود به معامله با تأمینکننده نقدینگی، همزمان با شروع معامله مشتری. این نوع معامله با نامهای «پوشش»، «آفست» یا «هج» نیز شناخته میشود.
بروکر هم معاملهای را که با تأمینکننده نقدینگی داشت، در ۰.۷۵۴۸ میبندد.
اگر این طور نباشد، بروکر در واقع ریسک بازار را منتقل کرده است، اما هیچ سودی نمیبرد، و حتی ممکن است ضرر هم بدهد. در ادامه با ترجمه اختصاصی ایران بروکر از وبسایت معتبر بیبی پیپز، بیشتر درباره چالشهای کسب درآمد بروکر A-Book صحبت خواهیم کرد.
اگر بروکر A-Book قیمت را بالا نبرد، ضرر میکند!
اگر معامله دوم(معامله بروکر با تامین کننده نقدینگی) با تأخیر انجام شود، و قیمت هم به سرعت در حال تغییر باشد، باز هم ممکن است بروکر متضرر شود. تجربه اسلیپیج قیمت برای یک بروکر A-Book ریسک آن را بالا میبرد!
و همان طور که در تصویر بالا میبینید، این معامله برای بروکر همراه با ضرر بود!
اگر از دید بروکر بخواهیم به قضیه نگاه کنیم، این اصلا خوب نیست!
بلافاصله بعد از سفارش خرید السا، بروکر یک پوزیشن لانگ با تأمینکننده نقدینگی در ۰.۷۵۰۲ باز میکند.
السا یک پوزیشن لانگ در ۰.۷۵۰۰ باز میکند، یا به عبارت دیگر جفتارز AUD/USD را به قیمت ۰.۷۵۰۰ میخرد.
اینجا با مثالی نشان میدهیم که اگر بروکر قیمتهای پایینتری (نسبت به قیمتهایی که تأمینکننده نقدینگی به خودش میدهد) به مشتری ارائه دهد، چه اتفاقی میافتد.
قیمت جفتارز AUD/ USD بالا میرود.
در این مطلب با برخی از چالشهای یک بروکر A-Book آشنا شدید. در درس بعدی اطلاعات بیشتری درباره نحوه کار بروکرهای فارکس بدست میآورید!
قیمتی که بروکر به السا داده بود، بهتر از قیمتی بود که تأمینکننده نقدینگی به بروکر داده بود.
السا تصمیم میگیرد پوزیشنش را در ۰.۷۵۵۰ ببندد. او در این معامله ۵۰ پیپ که معادل ۵۰۰۰ دلار (۱۰۰ * ۵۰) است، سود میکند.
در درس قبل متوجه شدیم که بروکر A-Book چگونه درآمد کسب میکند! اما مدل اجرای A-Book چالشهای خودش را دارد. همانطور که اشاره کردیم، بروکر A-Book تنها در صورتی میتواند از مارکآپ یا بالا بردن قیمت سود ببرد، که نرخهایش برای مشتری، بالاتر از نرخی باشد که با تأمینکننده نقدینگی معامله میکند.
در تصویر دقت کردید که قیمتی که بروکر به السا داده بود، بهتر از قیمتی بود که تأمینکننده نقدینگی به بروکر داده است!
بروکر، نرخ پایینتری نسبت به نرخ تأمینکننده نقدینگی به السا ارائه میدهد .
ترجمه اختصاصی: ایران بروکر
منبع: https://iranbroker.org/challenges-of-a-book-execution