در آن زمان ها، اسکیپ روم یه سرگرمی معمایی بود و هدف آن، حل کردن مسائل و معماهای پیچیده و پیدا کردن سرنخ ها بود اما اگر قرار باشد ملاک تاریخچه اتاق فرار را حل معما در نظر بگیریم، قدمت اسکیپ روم می تواند به بیش از 5هزار سال پیش اتاق فرار وحشتناک برگردد. در طی سال های اخیر به لطف کاوش ها و جستجوی هایی که در قسمت جنوب شرقی ترکیه صورت گرفته بود، 49 قطعه سنگی پیدا شد که با بررسی ها مشخص گردید قدمتشان به 5هزار سال پیش برمیگردد. این 49 قطعه سنگ با ظریف کاری ها و جزئیات بالا ساخته شده بودند و از 5 رنگ سبز، سفید، سیاه، آبی و قرمز در آن ها استفاده شده. این 49 قطعه سنگی یک پازل هستند که به این راحتی ها حل نمی شود.
- اتاق فرار تهرانپارس اپیک اسکیپ در خیابان اخوت شمالی، پلاک 2 واحد 13 قرار داشته و علاوه بر ژانر درام، کمی موضوع وحشت نیز چاشنی آن شده است.
- تیم اسکیپ روم دات آی آر، تاکنون بیش از 40 اتاق فرار متفاوت در کشور طراحی و اجرا کرده است.
- معمولا موسیقی حاکم در این اتاق فرارها، جو آن زمان را برای شرکت کنندگان به وجود می آورد.
- شما باید وارد زیرزمین شوید، به دنبال سرنخ ها باشید و در نهایت از آنجا خارج شوید اما چالش های خیلی سختی در پیش رو قرار دارد که حل کردنش به این سادگی ها نیست.
پس اگر قصد دارید از سفر ماجراجویانه خود آدرنالین خونتان را بالا ببرید با ما همراه باشید. آشنایی با انواع قفل های اتاق فرار یکی از مهمترین چیزها برای موفقیت در این بازی می باشد. موقعیتی را تصور کنید که پاسخ یک معما را کشف کرده اید اما طریقه وارد کردن جواب در قفل مربوطه و یا ریست کردن قفل را نمی دانید. قفل های اتاق فرار انواع مختلفی دارند و شما به عنوان بازی کننده، باید توانایی کار و آشنایی با همه این قفل ها را داشته باشید.
شما شصت دقیقه فرصت دارید تا مقبره خوفو را یافته و طلسم را باطل و از آنجا فرار کنید. یکسری قوانین در اتاق فرار ها هست که عمومی اند و همه باید آن ها را رعایت کنند اما با این حال، هر اسکیپ رومی هم قوانین خاص خودش را دارد. در اتاق فرار های ترسناک اسلشری، پیشتر گفتیم زمانی که اکتور به شما نزدیک می شود و میخواهد به شما دست بزند یا کاری انجام دهد نباید حرکت کنید چون احتمال اینکه به خود آسیب وارد کنید زیاد است. از طرفی، در این مواقع به اکتور هم نباید دست بزنید مثلاً اگر او دست شما را گرفته، شما نباید با دست دیگر، او را بگیرید و سعی کنید خود را آزاد کنید چون این کار خلاف قانون اتاق فرار بوده و ممکن است بازی متوقف شود. یکی از مهم ترین نکاتی که در خصوص اسکیپ روم ها باید بدانید سیستمی هینت دهی است.
اتاق فرار دراکولا
البته باید بدانید که اگر به دنبال حل معماهای دشوار زیادی هستید، این گزینه برای شما مناسب خواهد بود؛ زیرا هدف تجربه فرار در فضای باز نیست و برای آشنایی با جاذبههای شهر طراحی شده است. البته اگر به این موضوع بیشتر توجه شود، در آینده شاهد ساخت موارد قویتری به این صورت خواهیم بود. این بازی یک بازی کارآگاهی و مستند است که سطح متوسطی دارد و در گروههای ۴ تا ۸ نفره میشود بازی کرد.
مجله اسکیپ جو
لیست اتاق فرار تاریخی سی روم | allescape
عموم فیلم های ترسناک یا بر اساس روح و جن هستند که با اختلاف بهترین سبک از فیلم های ترسناک به حساب می آیند یا فیلم هایی که موضوع یک قاتل است. اسکیپ روم های ترسناک تهران و ایران هم بر این اساس هستند و دو حالت جنی روحی یا جنایی دارند. تا سال 2012، تمامی اسکیپ روم ها معمایی بودند و باید کلید قفل گاو صندوق ها یا فرار از اتاق را شرکت کنندگان با استفاده از حل معماهای سخت و عجیب و غریب پیدا می کردند. در سال 2012، اتاق های فرار آنقدری شناخته شده بودند که در یکی از دانشگاه های مطرح سوئیس، استاد دانشگاه برای دانشجویانش یک اتاق فرار علمی ساخت و به عنوان پایه گذار اسکیپ روم های علمی شناخته شد.
قفل های اتاق فرار از نوع کلیدی