هنگامی که کلمات کلیدی مورد نظرتان برای کسب رتبه را پیدا کردید، باید با ارزیابی میزان رقابت در آنها دریابید که این کار چقدر سخت است. معمولاً این موضوع با معیاری به نام دشواری کلمه کلیدی بیان می شود. در این فصل، یاد میگیرید که چگونه موضوعات مورد نظر خود را یافته و چگونه کلمات کلیدی سودآوری را که می توانید برای آنها رتبه کسب کنید، پیدا کنید. در فصل دوم این راهنمای سئو شما یاد میگیرید که موتورهای جستجو چیستند، چگونه کار می کنند، و مهمترین فاکتورهای رتبه بندی سایت ها در گوگل کدامند.
اصول فهرست زیر، اصولی هستند که باید آنها را در تمام صفحههای وبسایت خود رعایت کنید و هنگام طراحی محتوا همواره آنها را در نظر بگیرید. مزیت اصلی دریافت رتبه برای یک کلمه کلیدی خاص در این است که می توانید ترافیک “رایگان” ماهانه را به سایت خود دریافت کنید. فایلی متنی است که به کرولر ها دسترسی و عدم دسترسی به محتوای برخی صفحات را نشان میدهد. معمولا برای جلوگیری از ایندکس صفحات بدون ارزش و یا جلوگیری از جاسوسی بک لینک توسط رقبا، در فایل robots.txt دسترسی ربات ها بجز گوگل را می بندند.
رسیدن به رتبه یک گوگل چقدر زمان میبرد؟
سئو چیست؟ مفهوم سئو از نظر متخصصین ایرانی و بین المللی آکادمی وبسیما
تحقیق کلمه کلیدی میتواند بر موضوعات محتوایی، لینکسازی و استراتژی تاثیرات مستقیمی داشته باشد. استراتژی از دیدگاههای مختلفی میبایست انجام و پیادهسازی میشود. به عنوان مثال پس از کیورد ریسرچ، مشخص گردد که کدام کلمات کلیدی هدف لازم است در یک صفحه برای آنها محتواگذاری شود و یا اینکه پس از مشخص شدن نیاز محتوایی، زمان مناسب برای انتشار هر محتوا مشخص خواهد شد.
گوگل سرچ کنسول: دریافت اطلاعات اجمالی دربارۀ عملکرد سایت
بسیاری از مردم فکر می کنند که طول محتوا یکی از فاکتورهای رتبه بندی است. یک مطالعه معروف توسط وب سایت Backlinko وجود دارد که نشان می دهد پست هایی با حدود 2000 کلمه و بیشتر، معمولا در گوگل رتبه بهتری دارند. بسیاری از افراد از لینک دادن به وب سایت های دیگر می ترسند، زیرا نمی خواهند “بازدید کنندگان خود را به سمت آنها بفرستند”. حقیقت این است که لینک دادن به سایر منابع با کیفیت می تواند از نقطه نظر سئو برای شما مفید باشد.
لینک سازیهای داخلی، توجه به بهینه بودن محتوا، انتخاب تایتل و عنوان مناسب برای مطالب و همچنین توجه به انتخاب یک قالب مناسب از جمله مواردی است که در سئو داخلی بررسی میشود. • استفاده از سرویس های بررسی و نظارت بر روی سئو سایت که باعث میشود فرایند سئوی سایت خود را در خارج از فضای وب سایت خود مورد بررسی قرار دهید مانند سرویس های گوگل آنالیتیکس و سرویس گوگل سرچ کنسول . اساس کار موتورهای جستجو در این است که در کوتاهترین زمان ممکن بهترین نتیجه را به کاربران خود نشان دهند. برای یافتن بهترین نتایج بر اساس کلید واژه جستجو شده، ربات های موتورهای جستجو به داخل سایت ها رفته و محتوای آنها را بررسی می کنند. شما نمیتوانید کنترل کنید که موتورهای جستجو به وبسایت شما چه رتبهای میدهند اما کاملا میتوانید طرز کار موتورهای جستجو را یاد بگیرید و متناسب با آن پیش بروید. در تمام فرایندهایی که قبلا گفته شد عالی عمل کنید و موفقیت سئوی خود را مشاهده کنید.
اگر به دنبال آن هستید که یک سئوکار حرفهای شوید، در مرحله اول برگردید و این متن را با دقت بیشتری بخوانید. یک سئوکار حرفهای لازم است تا تمامی این نکات را با جزئیات و دقت بیشتری بداند و درباره آنها اطلاعات کاملی را داشته باشد. البته تنها داشتن این اطلاعات کافی نیست، بلکه علاقه داشتن به این کار نیز شرط اصلی است!
سئو چیست؟ به زبان ساده
از همین رو در حین نوشتن یک متن، لازم است تا حد امکان ساده سازی صورت گیرد و کلمات به قابل فهم ترین شکل ممکن استفاده شوند. شما باید چیزهای زیادی درباره عناوین سئوی داخلی سایت، محتوا و لحنِ مرتبط یاد بگیرید. این آپدیت وقتی ارائه شد که تمرکز برافزایش سرعت صفحه بیشتر شده بود. یعنی سایتهایی که در سرچ موبایل سرعت بیشتری داشتند امتیاز بیشتری کسب میکردند. مثلاً شما میتوانید بهترین محتوای خود مانند بلاگ پستها را در نظر بگیرید. هر وقت در گوگل سرچ می کنید، بالای صفحه تبلیغات پولی (ADWords) و پایین صفحه نتایج رایگان مشاهده می کنید.
تحقیق کلمه کلیدی باعث میشود که شما راحتتر، به مخاطبان هدف خود دست پیدا کنید و بینشی عمیق از نحوه جستجوی کاربر هدف خود پیدا نمایید. به تکنیکهایی که برخلاف قوانین و اصول موتورهای جستجو به خصوص گوگل، که درجهت افزایش رتبه و جایگاه انجام میپذیرد، سئو کلاه سیاه میگویند. این تکنیکها شاید در ابتدا سبب بهبود رتبه و جایگاه صفحات و یا سایت گردد ولی به محض متوجه شدن موتورهای جستجو، به شدت جریمه و پنالتی میشود. ناوبری صفحات یا به اصطلاح بردکرامب، یک تکنیک ناوبری است که برای کمک به موتورهای جستجو و کاربران، در درک رابطه بین صفحات استفاده می شود. Breadcrumb نشان میدهد که شما در کدام صفحه و در کجای وبسایت قرار گرفتهاید. موتورهای جستجوگر بسیار هوشمند هستند اما باز هم به کمک شما نیاز دارند.
برای مثال ممکن است یک شخص واحد با دو وسیله الکترونیکی (مثل موبایل و کامپیوتر) از یک سایت بازدید کند، که در اینصورت دو بازدید کننده به حساب خواهد آمد. یا مثلا اگر شخصی یکبار صبح و یکبار عصر از یک سایت بازدید کند، یک بازدید کننده دو بازدید ثبت کرده است. اما به شرطی که بین دو بازدید توسط یک IP یکسان، فاصله زمانی معینی (بین یک روز تا یک هفته) وجود داشته باشد، دو بازدید کننده حساب خواهند شد. (Pay Per Click) پرداخت به ازای هر کلیک PPC است ، در واقع نوعی تبلیغات است که پرداخت بر اساس مدت زمان تبلیغ مشخص نمیشود و بازه زمانی که تبلیغ شما وجود دارد میتواند نامحدود باشد.
- در عین حال جالب است بدانید که اغلب تکنیک های سئو شکل عمومی دارند و بر روی همه موتورهای جستجو کار میکنند.
- اما آگاهی و شناخت زبان برنامه نویسی کمک بسیاری در این راه به شما خواهد کرد.
- در طول انجام پروژه نیز با ارائه گزارشات ماهانه و اطلاع رسانی های به موقع اعتماد ایشان را به استراتژی خود تقویت کنید.