استراتژی نحوه ورود ما به بازار آینده را مشخص میکند! به این کلمه آینده توجه کنید. استراتژی برای امروز طراحی نمیشود، استراتژی برای فردا طراحی میشود.
جریان استراتژی در حرفه معاملهگری
استراتژی تعریف مشخصی ندارد. اما به طور کلی میتوان گفت که موضوع استراتژی، طراحی و کشف کسب و کار یا تجارت فرداست! تجارتی که پولساز است. پس میتوان گفت که استراتژی همان طراحی تجارت یا کسب و کار آینده است.
فرض کنید شما کار را تازه آغاز کردهاید. در ابتدا از استراتژی ساده تکنیکال برای معامله استفاده میکنید. سپس در معاملات به این نتیجه میرسید که اگر سیستم مدیریت ریسک هم داشتید، وضعیت بهتر میشد. پس برای آینده خود یک سیستم مدیریت ریسک که یک نوع استراتژی برای کسب درآمد در آینده است تصور میکنید و سعی میکنید این استراتژی که برای فردای کسب و کار شماست را تهیه کنید. همینکه سیستم مدیریت ریسک تهیه شد، دور جدیدی از فعالیت شما در بازارهای مالی آغاز میشود که شامل استراتژی مدیریت ریسک هم است.
هیچ کس واقعاً نمیداند استراتژی به چه معنی است! هر کسی تعریفی از استراتژی دارد، اما استراتژی تعریف خاصی ندارد. در بازار فارکس، سهام، اوراق، کالا و رمزارز ها همیشه به دنبال استراتژی هستیم. استراتژی که به معاملات ما هدف میدهد، ریسکها را مدیریت میکند و بازدهی مستمری ایجاد میکند. استراتژیهای متنوعی تعریف شدهاند، مثل استراتژی پرایس اکشن. در طول حرفه معاملهگری از چندین نوع استراتژی استفاده خواهیم کرد. در این مقاله میخواهیم یاد بگیریم که چگونه استراتژیها را مدیریت کنیم. چه زمانی باید استراتژی را طراحی کرد؟ کی استراتژی را پیاده میکنیم و کی باید استراتژی جدید را کشف کنیم؟
استراتژی چیست؟
در جستوجوی استراتژی، داستان بسیاری از معامله گران بازارهای مالی است. همیشه در حال جستوجوی استراتژی هستیم تا شاید بتوانید با شرایط جدید بهتر وفق پیدا کنیم. اما جریان استراتژی چگونه است؟ کی باید استراتژی جدید را طراحی کرد و کی آن را پیاده کرد؟ چه زمانی وقت کنار گذاشتن استراتژی قبلی میرسد؟
امروز همان فردای دیروز است! استراتژی که دیروز تصور میکردید بسازید، برای امروز کاربرد دارد. برای فردا باید استراتژی جدیدی را تصور کنید و طراحی نمایید!